تولید محتوا در مقابل بازاریابی محتوا – شما نمی توانید یکی را بدون دیگری داشته باشید

بازاریابی محتوا در مقابل تولید محتوا شما نمی توانید یکی را بدون دیگری داشته باشید، با این حال، برای تشخیص این دو چیز بسیار متفاوت ارزش بحث و گفتگو دارد. اگر بازاریابی محتوا تاکتیکی است که بخش بازاریابی شما از آن استفاده می کند (باید اینطور باشد)، پس باید تصمیم بگیرید که آیا محتوایی را که ایجاد می کنید بازاریابی می کنید یا خیر یا به کمک خارجی برای تسهیل تولید نیاز دارید. همانطور که در بالا اشاره شد، شما نمی توانید بدون تولید آن محتوا بازاریابی محتوا کنید. پس از اینکه محتوا را در دست دارید، کافی نیست فقط آن محتوا را توزیع کنید و آن را «بازاریابی محتوا» بنامید. شما باید در واقع آن محتوا را طوری بازاریابی کنید که انگار خود محصول است. هنگامی که این اتفاق می افتد، یک سازمان قادر خواهد بود وجوه خود را به کارآمدترین و موثرترین روش برای ایجاد نتایج مطلوب سرمایه گذاری کند.

بازاریابی محتوا چیست؟ بازاریابی محتوا را می توان به دو صورت تعریف کرد. بازاریابی محتوا | ˈkän-ˌtent  ˈmär-kə-tiŋ  اسم. یک رویکرد بازاریابی استراتژیک بر ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و سازگار برای جذب و حفظ مخاطبان مشخص و مشخص – و در نهایت، برای هدایت اقدامات سودآور مشتری متمرکز است. فعل استفاده از مهارت‌ها و تکنیک‌های بازاریابی برای محتوای نوشتاری، ویدیویی، صوتی یا اجتماعی به منظور ارائه بیشترین دسترسی، ماندگاری و اثربخشی آن محتوا. به طور خلاصه، بازاریابی محتوا ایجاد و توزیع رسانه‌های آموزنده یا سرگرم‌کننده به‌عنوان وسیله‌ای برای افزایش دید، دسترسی و جذب مخاطب برای یک برند، محصول یا خدمات است. تولید محتوا عبارت است از ایجاد عملی رسانه های بازاریابی مصرفی مانند گرافیک، متن، ویدئو، صدا و رسانه های اجتماعی. این اولین و مهم ترین مرحله بازاریابی محتوا است و در زیر به آن عمیق تر خواهیم پرداخت. به عنوان یک مثال سنتی: تولید محتوا معادل نوشتن یک مقاله خوب تحقیق شده است، در حالی که بازاریابی محتوا چاپ آن مقاله در روزنامه است. برای برداشتن یک قدم جلوتر، بازاریابی محتوا در حال تحقیق در مورد بهترین روزنامه‌ها و مکان‌هایی است که به بهترین وجه مناسب مقاله شما هستند و آن را توزیع می‌کنند تا مقاله شما در بیشترین مکان‌ها قرار گیرد و بیشترین بازخورد را به دست آورد.

تولید محتوامتنی

انواع محتوای بازاریابی این جمله را شنیده اید که ‘محتوا پادشاه است’. اگرچه ممکن است این ضرب المثل تا حدودی قدیمی باشد، اما معنای آن هنوز ثابت است. محتوا پایه و اساس هر نوع بازاریابی دیجیتالی است. برای تجارت، اصولاً 5 نوع محتوای دیجیتال مارکتینگ وجود دارد که تجارت را هدایت می کند: مقالات طولانی مدت محتوای ویدیویی محتوای قابل دانلود محتوای اجتماعی بومی پادکست و استراتژی بازاریابی محتوای صوتی صرفاً ایجاد محتوا و امید به بهترین ها کارساز نیست. برای موفقیت باید یک استراتژی بازاریابی محتوا داشته باشید. هنگام تولید محتوا باید چندین فاکتور را در نظر گرفت. هدف محتوای خود را مشخص کنید اولین کاری که باید هنگام تولید محتوا انجام دهید، شناسایی هدف آن است. محتوا می‌تواند کاربردهای متعددی مانند سرگرمی، آموزنده یا آموزشی داشته باشد. اکنون، صرف نظر از معنای آن، محتوای شما نیز باید به راحتی برای مخاطبان قابل هضم باشد و باید در قالب مناسب و مطابق با کانالی باشد که در آن استفاده می شود. همچنین، علاوه بر شناسایی با توجه به اینکه مخاطب شما چگونه آن را درک می کند، باید انواع محتوایی را که به بهترین وجه کسب و کار را برای شرکت شما هدایت می کند، درک کنید. آیا تولید سرنخ، ترافیک وب سایت یا شناسایی برند است؟ همه اینها در هنگام ایجاد محتوا به رویکردهای متفاوتی نیاز دارند. مخاطبان خود را بشناسید علاوه بر نکته فوق، قبل از شروع تولید محتوا باید بدانید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند. هدف اصلی بازاریابی محتوا ایجاد یک رابطه مستمر با مشتریان و مشتریان بالقوه است، به این معنی که شما باید محتوای خود را مطابق با مخاطبان خود تنظیم کنید و نه برعکس. هنگام انتخاب محتوای بازاریابی مناسب برای مخاطبان، این عوامل مهم را در نظر بگیرید: آنها چگونه محتوا را مصرف می کنند؟ آیا آنها ویدیو، متن یا صدا را ترجیح می دهند؟ کجا محتوا مصرف می کنند؟ دسکتاپ، موبایل، در سفر، در خانه، هنگام کار کردن؟ چه موضوعاتی بیشتر مورد توجه آنها قرار می گیرد، حتی اگر اشاره مستقیم به محصول یا خدمات شما نباشد؟ از طریق محتوای خود ارزش ارائه دهید شما باید از طریق محتوای خود ارزش ارائه دهید تا حداکثر تأثیر را داشته باشد. این بدان معناست که ابتدا باید نقاط درد و رنج مخاطبان و همچنین خواسته ها و نیازهای آنها را شناسایی کنید و محتوایی تولید کنید که بتواند این موارد را برطرف کند. محتوای چگونه در اینجا مثال خوبی است، زیرا اطلاعات لازم را در اختیار مخاطبان شما قرار می دهد تا به سرعت یک مهارت جدید را انتخاب کنند یا از محصولات و خدمات شما استفاده کنند. با هر محتوایی که تولید و بازاریابی می کنید، باید «آنچه در آن برای من است» از دیدگاه مصرف کنندگان در نظر بگیرید. هنگامی که آنها محتوای شما را مصرف می کنند، زمان و توجه خود را با آنچه که هستید معامله می کنند