ارزیابی برای اکسیژن درمانی خانگی

اگر پزشک فکر کند که می‌تواند با اکسیژن درمانی خانگی به علائم شما کمک کند، شما را به یک کلینیک تخصصی ارجاع می‌دهد. برای بررسی میزان اکسیژن خون، ممکن است آزمایش خون بدهید و حسگر اکسیژن به انگشت یا لاله گوش شما متصل شود (تست پالس اکسیمتری). همچنین ممکن است از شما خواسته شود که در دستگاهی تنفس کنید که عملکرد ریه های شما را بررسی می کند. این آزمایش اسپیرومتری نامیده می شود. استفاده از اکسیژن درمانی خانگی راه های اصلی استفاده از اکسیژن درمانی خانگی عبارتند از: لوله های کوتاهی که در سوراخ های بینی شما قرار می گیرد – به این کانولای بینی می گویند، ماسک روی بینی و دهان برخی از افراد ممکن است نیاز به قرار دادن لوله ای در سوراخ ایجاد شده در جلوی بینی داشته باشند. گردن آنها (تراکئوستومی) یا لوله ای که در دهان و پایین نای آنها قرار می گیرد. 3 نوع دستگاه وجود دارد که می توان از آنها برای دادن اکسیژن به شما استفاده کرد: یک متمرکز کننده اکسیژن سیلندرهای اکسیژن بزرگ سیلندرهای قابل حمل یک مهندس تجهیزات را نصب می کند و نحوه استفاده ایمن از آن را توضیح می دهد. دستگاه اکسیژن ساز اگر نیاز به اکسیژن در بیشتر ساعات روز (از جمله زمانی که خواب هستید) یک دستگاه اکسیژن ساز توصیه می شود. این دستگاه تقریباً به اندازه یک چاپگر خانگی است و به یک پریز برق متصل می شود. سیلندرهای بزرگ اکسیژن در صورتی که فقط برای مدت کوتاهی به اکسیژن نیاز داشته باشید – به عنوان مثال، اگر نیاز به تسکین دوره‌های ناگهانی تنگی نفس دارید، احتمالاً سیلندرهای اکسیژن تجویز می‌شوند.

سیلندرهای اکسیژن قابل حمل ممکن است بتوان از یک سیلندر اکسیژن کوچک و قابل حمل در خارج از خانه استفاده کرد. این اکسیژن قابل حمل یا اکسیژن سرپایی نامیده می شود. اکثر سیلندرهای اکسیژن قابل حمل حدود 2 کیلوگرم وزن دارند و به اندازه کافی کوچک هستند تا در یک کوله پشتی کوچک یا چرخ دستی خرید قرار بگیرند. این سیلندر اندازه کمتر از 2 ساعت اکسیژن دارد. سیلندرهای اکسیژن قابل حمل برای همه مناسب نیست. تامین کنندگان اکسیژن 4 شرکت در انگلستان وجود دارند که خدمات اکسیژن خانگی را برای NHS ارائه می کنند. هر کدام منطقه جغرافیایی متفاوتی را پوشش می دهند. اگر در مورد دستگاه خود سوالی دارید می توانید با تامین کننده خود تماس بگیرید. Air Liquide: 0808 143 9991 برای لندن 0808 143 9999 برای جنوب غربی انگلستان Baywater Healthcare: شمال غرب انگلستان، یورکشایر و هامبر، میدلند غربی و ولز (0800 373 580) BOC: شرق انگلستان، شرق را پوشش می دهد. میدلندز و ایرلند شمالی (0800 136 603) Dolby Vivisol: شمال شرق انگلیس و جنوب شرق انگلیس را پوشش می دهد (0800 917 9840) رفتن به تعطیلات تا زمانی که به اندازه کافی خوب سفر کنید و از قبل برنامه ریزی کرده باشید، باید بتوانید با استفاده از اکسیژن به تعطیلات بروید. اگر به فکر رفتن به تعطیلات هستید، به خصوص اگر می خواهید به خارج از کشور بروید، در اسرع وقت با کارکنان کلینیک محلی خود صحبت کنید. آنها می توانند به شما در مورد کارهایی که باید برای ایمن ماندن در زمانی که دور هستید انجام دهید، راهنمایی کنند. شما همچنین به بیمه مسافرتی نیاز خواهید داشت. اگر برای تعطیلات به انگلستان می‌روید، با تامین‌کننده اکسیژن خود صحبت کنید تا ببینید آیا امکان تحویل اکسیژن به مقصد وجود دارد یا خیر. سعی کنید تا حد امکان به آنها توجه کنید.

https://butcenter.com/%DA%A9%D9%BE%D8%B3%D9%88%D9%84-%D8%A7%DA%A9%D8%B3%DB%8C%DA%98%D9%86-%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C/