تابلو چنج اور

تعریف
National Electrical Code® (NEC®) تابلو را به عنوان یک تابلو، قاب، یا مجموعه ای از پانل ها تعریف می کند که روی آن، روی صورت، پشت یا هر دو سوئیچ ها، روی جریان و دیگر وسایل حفاظتی، اتوبوس ها، و معمولا سازها

تابلو چنج اور

تئوری
تابلوهای سوئیچ دستگاه های مختلفی را در بر می گیرند. به عنوان مثال، تصویر پایین دو دسته تابلو برق، یک دسته ورودی یا سرویس و یک دسته توزیع را نشانه می دهد که برق را برای مدارهای فیدر و انشعاب تامین می کند. قطع کننده های مدار نصب شده در این دسته ها محافظت در برابر جریان اضافه را فراهم می کنند. بعضی از تابلوهای برق از کلیدهای همجوشی بهره‌گیری می کنند
به جای کلیدهای مدار

 

اتوبوس ها

همانطور که در تعریف NEC می‌گوید، تابلوهای برق شامل اتوبوس‌هایی هستند که میله‌های فلزی هستند که در تو تابلو نصب می‌شوند الی برق را به دستگاه‌های تابلو هدایت کنند.

 

ابزار دقیق
تعریف NEC® تابلو برق در ضمن اثر می دهد که تابلو ممکن است دارای ابزار ریزبین باشد. این دست موزه دقیق اغلب دربرگیرنده یک یا چند متر طراحی شده برای پاسخ سیگنال از سنسورها و دیگر تجهیزات و نمایش مقادیر نماینده برای بازرسی و مدیریت طاقت است.

بانک خازنی

یکی سایر از خاصیت های تابلو برق که در تعریف NEC شناسایی شده است این است که ممکن است بعید از دیوار نصب شود تا دسترسی به پشت تابلو را فراهم کند. با این حال، به خاطر داشته باشید که این باره نیاز همه تابلوهای برق نیست.

انواع تابلو برق کارگاهی

هنگامی که یک دستگاه ویژه متصل است ولی در حال استفاده نیست، تنها دست کم مقدار برق باید به آن دستگاه داده شود. منبع تغذیه برد زمانی که برای تعمیر و نگهداری باز می شود باید خاموش شود. از برق گرفتگی اپراتور پیشه بر روی صفحه بازداری می کند. منبع اصلی منبع تغذیه در تابلوهای برق، شین های خالی هستند. بنابراین، اگر فردی ناچار باشد در جداول پخش پرکار کار کند، پیش از پیشه روی آن باید اقدامات احتیاطی پسندیده انجام شود. اثناء شغل بر روی داشبورد الکتریکی زنده باید از دستکش محافظ، عینک، کفش، تشک لاستیکی استفاده کنید.